VV BLANKENHAM VINDT IN ROY DE BOER NIEUWE TRAINER

13-03-2018

VV Blankenham heeft voor het komende seizoen een nieuwe trainer gevonden. Het bestuur bereikte in de afgelopen week een akkoord met Roy de Boer over een dienstverband voor het seizoen 2018/2019.

De huidige trainer van Blankenham, Simo Jongsma, maakte in december bekend dat hij na het huidige seizoen zijn functie als hoofdtrainer van VV Blankenham neerlegt. Wat ervoor zorgde dat het bestuur op zoek moest naar een nieuwe trainer. Na enige vergaderingen en afspraken werd deze trainer snel gevonden in de persoon van Roy de Boer.

Roy de Boer (31) uit Emmeloord zat als speler in de jeugdopleiding van Flevo Boys, waarna hij vervolgens uitkwam voor het tweede elftal van deze club in de hoofdklasse. Na Flevo Boys kwam De Boer uit voor SC Emmeloord (2e elftal) en VV Lemmer (1e elftal).

In de periode van 2004-2011 heeft Roy de Boer veel ervaring opgedaan als trainer/coach of jeugdcoördinator bij verschillende clubs. Deze periode leidde hem o.a. langs clubs als sc Genemuiden, SC Espel en Flevo Boys. De Boer behaalde zijn papieren voor TC3 in 2007 en TC2 in 2009, waarna hij in 2011/2012 op 25-jarige leeftijd hoofdtrainer werd van Aengwirden 1. Aengwirden kwam destijds uit in de 4e klasse. Na een succesvolle periode bij Aengwirden werd De Boer achtereenvolgens trainer van VENO 2 en VV Steenwijk 2.

De Boer is op dit moment trainer/coach van SVM 2 (3e klasse zaterdag). Naast de senioren van SVM 2 traint hij ook SC Emmeloord o9-1, wat uitkomt in de 1e klasse/hoofdklasse. Voor het komende seizoen is De Boer zijn intentie om ook door te gaan bij SVM. Hierover zijn beide partijen nog in gesprek.

Johan de Leeuw, voorzitter van Blankenham, is verheugd met de aanstelling van de nieuwe trainer. ‘Roy is, ondanks zijn leeftijd, enorm ervaren en heeft op behoorlijk niveau gespeeld én getraind. Tijdens onze gesprekken waren we het eens over veel belangrijke beleidspunten van onze club, waardoor we een samenwerking van beide kanten erg zien zitten. We willen met VV Blankenham stappen maken, we willen hogerop! Met Roy de Boer, een trainer die TC2 heeft en dus eigenlijk elke club tot aan de tweede klasse mag coachen, hebben we hier een perfecte match in gevonden’ aldus de Leeuw.

Er zijn nog geen reacties.

Je naam:
Je e-mail adres: