Club info

" VV Blankenham pakt kampioenstitel tijdens haar
75-jarig bestaan"
VV Blankenham doet tijdelijke stap terug

BLANKENHAM - De voetballers uit het eerste elftal van Blankenham doen tijdelijk een stapje terug. In plaats van in de vijfde klasse te blijven spelen, gaan ze een seizoen in de reserve vierde of vijfde klasse voetballen. Een bewuste keuze van het bestuur van VV Blankenham. Met als doel om de voetbal spirit terug te krijgen en zo snel mogelijk weer sterk op de middenstip te staan.

De Blankenhammer voetbalvereniging bestaat inmiddels al ruim 70 jaar. Ondanks dat het nooit een grote club is geweest, hebben de spelers altijd lol gehad in het voetballen. "Alleen de laatste tijd merken we dat de voetbalvreugde minder wordt", vertelt Johan de Leeuw, voorzitter van het bestuur van VV Blankenham. "Dat is mede doordat we vaak verliezen. Dat vindt natuurlijk niemand leuk. In een reserve klasse spelen we weliswaar wat lager, maar is de kans ook groter dat we wat vaker winnen. Dat staat gelijk aan meer motivatie."

Een andere reden voor het verminderen van de spelvreugde, is dat de jeugd andere interesses krijgt en dat voetbal niet meer op de eerste plaats komt. "Daar krijgen alle verenigingen last van en wij merken dat des te meer omdat we klein zijn", legt de voorzitter uit. “Desondanks willen we al het mogelijke doen om VV Blankenham ook de komende 70 jaar te laten bestaan.”

Vandaar het besluit om een stap terug te doen. "Allemaal om het voetbalteam te laten groeien", benadrukt de voorzitter. "Wij als bestuur hebben een ambitieus meerjarenplan bedacht. Met een nieuwe trainer gaan we hier actief mee bezig. We willen zo bouwen aan een mooi elftal en zorgen dat we weer regelmatig winnen. Maar het allerbelangrijkste: we willen de spelvreugde terug."

Het bestuur van VV Blankenham heeft er vertrouwen in. Het doel is om zo snel mogelijk weer terug te keren in de standaard klasse. Eerst als stabiele middenmoter en later als degelijke subtopper. Nieuwe spelers zijn dan ook meer dan welkom. "We kunnen nieuwe spelers heel erg goed gebruiken", vertelt de voorzitter. "Daarom zullen we iedere enthousiaste voetballer verwelkomen in ons gezellige voetbalteam. Het is moeilijk om spelers te vinden maar we kunnen ons voorstellen dat er jongens zijn die niet meer op zaterdag willen of kunnen voetballen in verband met hun werkzaamheden. Deze spelers worden van harte uitgenodigd om bij VV Blankenham op zondag mee te komen voetballen”, vertelt de voorzitter.

VV Blankenham mag nu dan een tijdelijke stap terug doen. Binnenkort staan ze weer op volle kracht in het veld. Wanneer het 75-jarig bestaan van de club gevierd gaat worden wil VV Blankenham een serieuze poging doen om de kampioenstitel te bemachtigen.